zondag 28 maart 2010

Waarom ik meer een kattenmens ben






Inmiddels heb ik ook mijn eerste vervelende avontuur beleefd. Na een nogmaals uitstekende griekse maaltijd gisteravond voor ongeveer 10 euro liep ik om een uur of 11 weer richting het hotel. Toen ik bij het centrale plein de weg overstak zag ik daar 3 straathonden lopen. Ik besteedde er niet veel aandacht aan en was van plan er langs/omheen te lopen. Ik weet niet meer precies hoe dicht ik erlangs liep maar een van de 3 honden kwam opeens op me af en hij beet me, plotseling en zonder aanleiding,in de achterkant van mijn bovenbeen. De eigenaar van het hotel zei dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat het nu rond volle maan is, ik heb geen idee maar het zou kunnen. Het was toch even vervelend en een beetje pijnlijk. Ook zit er een flinke winkelhaak in mijn nieuwe goeie broek die ik speciaal heb gekocht voor warm weer. Gelukkig weet ik uit ervaring dat er veel goede turkse kleermakers zijn (tenzij ze allemaal naar het westen zijn ge-emigreerd) dus ik zal in Istanbul kijken of hij nog enigszins op te lappen valt.
Op het plein stonden veel taxi's te wachten dus ik heb er een gepakt en ik was snel bij een ziekenhuis. Daar werd ik snel en gratis geholpen. Ik hoefde geen injecties omdat ik pas nog een DTP prik heb gehad en zowel de dokter als de apotheker hebben mij verzekerd dat er geen hondsdolheid heerst in Griekenland. Ik heb wel een penicilline-kuur voorgeschreven gekregen. Gelukkig hoefde ik verder niet al te lang in het ziekenhuis te blijven wat het was er armoedig en vies. Op een van de foto's kun je zien hoe het toilet eruitzag, gelukkig voor jullie is de huidige technologie nog niet zodanig dat je ook geur bij foto's kunt plaatsen. Zoals in veel derdewereldlanden zijn ziekenhuizen in Griekenland eerder een plek om ziek te worden, in plaats van dat je er beter wordt (ik zeg niet dat Griekenland een derdewereldland is, het is op sommige punten heel modern, maar op andere punten zweeft het er een beetje tussenin).
Het valt dus vooralsnog redelijk mee en ik hoop dat de wond zonder problemen geneest. Het klinkt een beetje gek maar het hoort, denk ik, een beetje bij reizen. Zeker voor mij. Tot nu toe ben ik op bijna elke vakantie wel iets gehad. Zo heb ik in Frankrijk wel een mijn vingters tussen een autodeur gehad, heb ik op Bali een ernstige voedselvergiftiging opgelopen, heb ik in Nepal Gardiasis gekregen en ben ik op de Gili-eilanden bij Lombok en een zee-egel gedoken (allemaal verhalen op zich ;)).
Laten we hopen dat het hierbij blijft.

De andere foto die ik erbij heb geplaatst, laat de haven van Thessaloniki zien met (moeilijk of niet te zien) op de achtergrond de berg Olympus. De hoogste berg van Griekenland en de berg waar de Goden volgens de oude grieken op woonden.
Vanavond ga ik dus met de slaaptrein naar Istanbul en als het leuk is blijf ik daar wat langer, dus misschien schrijf ik daar wel weer een nieuw bericht.

3 reacties:

Albert Verbeek zei

Omar! Ik hoorde van Stijn dat je de gebeten hond was. Heb je een stok gevonden om de hond te slaan? En jij maar denken 'blaffende honden bijten niet'. Je vond toch niet de hond in de pot toen je thuiskwam uit het ziekenhuis? Straathonden. Gewoon Shoarma van maken. Straatshoarma. Genoeg dolheid nu. Leuk je blog! Ik ga je lezen en volgen.
(Wat een vieze foto trouwens!)
Veel plezier daar en voortaan geen slapende honden meer wakker maken. X. Albert

Marije Plus zei

Omar schatje!!!!
Wat naar!!! Had niet verwacht dat je echt gebeten zou worden door een hond (want we hadden het toch nog over hondsdolheid). Echt naar!! Oppassen dus vanaf nu!!
Jammer dat je kaartjes gestopt zijn na Zurich. hahaha
heb nu Florence Rome Athene gemist
En jij hebt net een bomaanslag in Athene gemist (hoop ik!! ik hoop dat je al in de trein zat)
Wat een pech allemaal
Maar wel heel erg leuk die foto's!! Supermooi. En echt erge beet. Kutbeest. Heb je hem van je afgeschopt??
Veel plezier in Istanbul, dat wordt vast ook weer heel mooi. Zie uit naar de fotos en kaartjes!

Martijn Roede zei

Kerel,

Wat ben je toch een stoere vent. Ik ben jaloers op je.

Ik hoop dat we nog veel avonturen van je mogen lezen op je interessante blog. Erg leuk geschreven..... Take care boy.

Gr Martijn

Een reactie posten