maandag 14 juni 2010

Gestrand in Tashkent...

Helaas zit ik nog steeds in Tashkent. Het is geen heel vervelende stad maar het is hier erg warm en ik heb het nu wel gezien. Gelukkig zijn er nog steeds andere reizigers en ik ben gisteren uitgenodigd om met een Pools stel mee te gaan naar de bergen. Aangezien Pawel en Agniezska met de motor reizen was het een enigszins riskante onderneming. Ik wilde toch graag mee dus uiteindelijk zat ik in mijn t-shirtje en met een geleende fietshelm (geen gezicht ook, vooral omdat de wind er steeds onderkwam en de helm veel te ver naar achteren schoof) achterop de motor bij Pawel. Door de bergen en op landweggetjes ging het prima maar ik genoot minder van scherpe bochten op de snelweg. Ook was het soms vervelend wanneer we rond de 100 km/u reden waardoor de harde wind ervoor zorgde dat de tranen langs mijn wangen stroomden. Toch was het een zeer geslaagde dag want we zijn bij een groot stuwmeer gestopt om te gaan zwemmen en later zijn we over een hele mooie bergweg teruggereden naar Tashkent.

Vandaag is een minder geslaagde dag omdat ik probeer een visum voor Kazachstan te regelen en daarom ben ik vanochtend om half 6 opgestaan om mezelf op de wachtlijst bij de ambassade te zetten. De andere wachtenden vertelden mij dat ik om 12 uur terug moest komen maar om 12 uur bleek dat de Ambassade voor de lunch dicht ging en dat de wachtlijst complete onzin was. Twee italianen waren er namelijk pas om 9 uur en door vriendelijk lachen en in de rij staan waren ze vlak voor 12 uur aan de beurt. Ik zou kunnen proberen om vanmiddag om 5 uur terug te gaan maar waarschijnlijk kan men dan alleen visa afhalen en niet aanvragen. Bovendien zou ik dan de voetbalwedstrijd Nederland-Denemarken mislopen! Al met al heel vervelend dus en waarschijnlijk kan ik pas aanstaande woensdagmiddag mijn visum afhalen (als het me morgenochtend lukt om de Ambassade binnen te komen). Een andere optie zou zijn om naar China te vliegen maar er zijn hoogstwaarschijnlijk geen directe vluchten naar Kashgar of Urumqi dus dan zou ik via Beijing moeten gaan, dat heel ver weg is. Bovendien zou ik natuurlijk liever niet vliegen.

Ik ga nu even lunchen en dan kijken wat de beste optie is...

3 reacties:

Juul zei

Hoi leukerd !

Grappig om te lezen dat je in t ene blog schrijft dat je nooit onverantwoorde risico's neemt, en in dit blog dan weer dat je met een fietshelmpje op een motor rondscheurt... ;-))

Nee, dát stelt de familie gerust hoor, hihi.

Maarre, hold on, je bent uiteindelijk dicht bij je doel.

Denken aan je,
Liefs,
Juul.

stijn zei

Hé man!

Met alleen een shirtje op de motor? Dat vind ik pas onverantwoord: je hebt zo een koutje te pakken! Hopen dat je vandaag dat visum voor elkaar krijgt: iets meer lachen...zouden ze dat gewend zijn op een Kazachse ambassade??! Is het proberen waard. Ik heb Nederland-Denemarken trouwens gemist, want ik ben mijn toets voor morgen aan het leren. (die ik overigens toch niet ga halen...) Casper en ik gaan woensdag naar de Chinese ambassade in Den Haag (als we Rutger z'n examenjaar hebben ingespeeld tijdens zijn recital)..We're getting closer and closer!!

Succes met dat k*#@& visum

Stijn

Wilm zei

OMAR!
Hopelijk is het gelukt met je visum. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het redt, zo zonde te vliegen. Voordeel is natuurlijk wel dat je nu Tashkent kent als je broekzak vent!
Als je ned-den niet hebt gezien heb je ook niets gemist. Ik val hier half in slaap en omdat ik niet van half werk hou ga ik maar weer eens naar bed.

Zet 'em op kerel! Je wordt gemist!

Een reactie posten