woensdag 16 juni 2010

Morgen naar Kazachstan

Zoals het er nu naar uitziet kan ik vanmiddag eindelijk mijn Kazachse visum ophalen. In dat geval kan ik morgenochten met de taxi naar de grens en dan zo snel mogelijk naar almaty om te proberen om een treinkaartje naar Urumqi te regelen. Volgende week dinsdag moet ik al in Kashgar zijn om Paul daar te ontmoeten en ik hoop maar dat ik het op tijd red. Verder heb ik begrepen dat er in Kazachstan in toenemende mate problemen zijn met het land binnenkomen. Naast de corruptie vergeten de dounaniers soms om je een 'migration card' met stempel te geven, wat tot grote problemen kan leiden. Ik ben gelukkig gewaarschuwd en ik ben bewapend met de telefoonnummers van de Nederlandse Ambassade. Het gaat vast goedkomen. Hopelijk kan ik jullie snel vanuit Kazachstan een volgend berichtje sturen.

Ps. ik heb het inmiddels behoorlijk gehad met centraal azie maar we blijven vriendelijk glimlachen naar oom agent!

1 reacties:

marije zei

ohhh wat vervelend

oom agent is in centraal azie niet oom agent denk ik?? ik hoop echt dat het je lukt zo snel mogelijk daar weg te komen, en als je dan gaat vliegen dan moet dat maar. veel sterkte en ik denk aan je, iedereen hier! leuk trouwens dat je ook naar de cd presentatie komt zaterdag. ga je ergens voetbal kijken trouwens zaterdag? kun je niet vluchten naar de nederlandse ambassade. Misschien kun je er wel gaan werken. Blijf in ieder geval weg uit Krigizie!

Een reactie posten