zondag 20 juni 2010

Morgen eindelijk naar China!

Gisteren heb ik tijdens de wedstrijd Nederland-Japan eindelijk mijn tickets ontvangen. Ik vlieg morgen (maandag 21 juni) om 4 uur naar Almaty in Kazachstan en na een transit van 3 uur vlieg ik daarna naar Unrumqi in China. Toevallig komt Paul een kwartier later aan in Urumqi en ik heb inmiddels ook dezelde vlucht als welke paul neemt geboekt voor de volgende ochtend, om 8.40 uur richting Kashgar. Al met al kostten de eerste twee vluchten 595 dollar en de laaste 178 dollar. Een flinke aanslag op mijn portemonne maar ik ben hier in ieder geval weg en ik tref Paul ook nog eens op tijd! Gelukkig is China goedkoop dus ik zal er zuinig kunnen leven om deze vluchten enigszins te kunnen compenseren. Na twee weken Tashkent en ongeveer een maand Centraal Azie ben ik blij dat ik verder kan. Ik heb hier op zich een goede tijd gehad maar ik had toch meer van Centraal Azie verwacht (vooral Turkmenistan was een koude douche na het hartverwarmende Iran), maar uiteraard is mijn beeld mede gekleurd door mijn gedwongen verblijf in hier Tashkent.

Ik heb verschillende berichten gehoord over de internetmogelijkheden in China. Tot voor kort waren alle westerse websites geblokkeerd in de westelijke province Xinjiang (waar ik met Paul als eerste doorheen zal reizen.) maar het is mogelijk dat ik hier tegenwoordig wel weer gewoon online zou kunnen. Ik kan het echter niet beloven. Ook is Facebook waarschijnlijk in heel China geblokkeerd, jammer maar niets aan te doen. Verder zal ik proberen om net als in Iran weer een lokale sim kaart aan te schaffen zodat familie en vrienden me goedkoop kunnen bellen. Natuurlijk is het ook handig om hotels mee te reserveren etc. Maar ik weet niet hoe gemakkelijk het kopen van een sim kaart voor buitenlanders is.

Tenslotte wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de interesse in mijn blog en voor de persoonlijke mailtjes, smsjes, telefoontjes en bovenal het medeleven (tijdens mijn tijd hier in Tashkent). Het is fijn om te weten dat er zoveel mensen zijn die mijn ontwikkelingen hier volgen!

2 reacties:

Doran zei

we zitten in onze onderbroeken, na ja kees dan maar ik zou er ook graag zo bijzitten want het is heeeel warm voor de computer e blog te lezen. Ik ben ook lid geworden, stom dat dat niet eerder in mij opkwam. Kees zweet peentjes tussen de behaarde bilnaad, jetje man wat een avontuur, je reis dan kees zijn bilnaad natuurlijk ook maar dat terzijde. Achter je zeg maar aan de enigszins stille kant hebben de ballen inmiddels ook een balkon, ze houden van bbq-en en grote tv's neerzetten en dan saai voetbal volgen ook niet nl, daar gaan we nog meer van zweten. Het lijkt een opluchting dat je verder kan reizen, ben ook gerustgesteld dat je niet ergens vast meer zit. Voor het huiselijke gveoel, we hebben net schol gegeten, wil je ook nog weten wat erbij? asperges, boontjes witlof en aardappelen, is het tot net of je erbij bent. Maar goed, alles is hier oke, oh nee ik heb een gebroken teen maar niet ernstig, wel grappig eigenlijk doordat er een snijplank op viel, school is goed afgelopen en verder zie ik uit naar je volgende verslag. dikke vette asperge scholzoen, met een beetje zweet op de bovenlip van Doran

Doran zei

Gast, jezus wat klinkt dat saai allemaal, tering, hang jij met polen ja! Nog steeds niet geneukt ook! tering, gelukkig komt paul nu naar je toe om je een handje te helpen! Doran martelt je planten! en ze voert de muizen populatie, ik kom hier nog nauwelijks, zo goor is het hier. Smeer net me snot af aan je palmplant, gewoon omdat dat zón beetje de standaard is geworden hier. Vorige week met al m'n akademiegenoten je boekenkast gezwaffeld.
Vieze ballen hier overal ook trouwens, en ze zitten allemaal buiten op hun nieuwe balkon, ik scheld ze uit, gooi waterbommen en laat de hele tijd mn reet zien. Het wil niet nog niet echt helpen maar ze weten nu wel allemaal waar je woont. Heb ouwe gabber cd's gekocht op marktplaats, volgende week begint het tegengeluidoffensief. oja, heb school gehaald en doran steekt net haar twee duimen in de ventilator, toppie zeg maar, gadverdamme de spaghettisaus van vorigeweek begint te smelten door de hitte, het zat net zo netjes vastgekoekt aan het plafond, je zag er bijna niks van, zelfs de muizen en zwarte motjes lieten het met rust. heb nu een stijvevinger van het typen. blijf je saaie reis volgen maar alleen omdat het moet van doran en omdat ik anders geen sex krijg! kusjes kees

Een reactie posten