dinsdag 4 mei 2010

telefoonnummer

Ik heb inmiddels ook een Iraans nummer. het is (0098)9383854663 als je eerst belt met 0900-0819 betaal je het luttele bedrag van 7 centen per minuut! (bedankt stijn!)
Alles goed hier nog steeds, ik vertrek vandaag richting Kashan. En daarna naar Yazd en dan Isfahan. Heb hier een hele leuke tijd gehad met Parsa en Damon en hun familie en vrienden en ik ben overal mee naartoe genomen. Een uitgebreidere beschrijving komt nog. Wat ik de vorige keer was vergeten te vertellen, en wat ik jullie toch niet wil onthouden, was dat ik met koninginnedag schapenhersensoep en schapentong voor ontbijt heb gehad, iets wat hier beschouwd wordt als een delicatesse. Ik zou het zelf denk ik niet als zodanig omschrijven. Hoewel ik het helemaal opgegeten heb had ik op een gegeven moment moeilijk om naar binnen te krijgen. De smaak was op zich niet heel vies (het had nog het meest weg van draadjesvlees met veel vet) maar het idee hielp misschien niet echt. Ik beschouw het in ieder geval als een overwinning dat ik het toch geprobeerd heb. Later meer verhalen...

5 reacties:

Unknown zei

let wel...je betaalt eenmalig 47 cent (dat dan weer wel) en kwam erachter dat je niet altijd prijs hebt. Dat kan ook aan het bereik liggen, maar ook aan de afluisterapparatuur;-) Oh ja, en er zit een enorme vertraging in..rustig...spreken...dus!!!

PS: schapentong: om je vingers bij af te likken
Heb het vroeger ook eens bij mijn Iraanse vriendje Reza gegeten...(overigens vóórdat zijn moeder de soep-getrokken schapenschedel aan een haak uit de pan tilde om mij te laten zien wat ik gegeten had...)ha

Anoniem zei

lieve ohm,fijn dat je nu zo makkelijk bereikbaar bent!
goed om te horen dat je het goed hebt in iran
kus, dian*.

Marije zei

lieve omar

ik werd serieus misselijk toen ik het las, en stijn: als ik jou was geweest was mijn eten er waarschijnlijk bij het aangezicht van de schedel onmiddelijk weer uitgekomen.
Best raar eigenlijk, maar ik ben ook niet heel erg groot fan van lever en niertjes, maar toch raar, wat is er nou mis met een lekkere tong?
Ik ga je straks bellen Omar, echt leuk dat we je kunnen bellen!!
Liefs Marije

Anoniem zei

Hoi Omar,

We (Peet, Karen en ik) hebben je net geprobeerd te bellen,maar het is niet gelukt.....

we zitten bij Peet voor moederdag. het is hier ijzig koud en bewolkt (ik bedoel het weer he ;) ik (Yse)ben net terug van mn vakantie uit Turkije, was heerlijk!

Met Karen ook alles goed! ze begint aardig in omvang toe te nemen. 18 weken nu

Maar uhhh schapentong? had je niet kunnen zeggen dat je vegetarisch bent (was) hahaaha..
we kunnen je dus nu opgeven voor fear factor? (wat eten betreft) hihi.

Met Petri is ook alles goed, die zit nu aan de zelfgemaakte popcorn, ook heel lekker.

Groetjes en dikke kus van ons.

Unknown zei

Goed om te weten: je moet eerst 0900-0819 BELLEN (Belbazaar - lekker shabby maar 't werkt) daarna het telefoonnummer van Omar en afsluiten met een #.
Succes!

Een reactie posten